Sausis – toks įdomesnis mėnuo. Gal kiek ir liūdnesnis, nes baigiasi šventės. Bet tuo pačiu tai pažadų mėnuo. Turbūt daugeliui visai neblogai pažįstama situacija, kai mintyse ar ant lapuko susirašom ką po Naujų darysim kitaip. Valgysim daugiau daržovių, dažniau eisim pasivaikščioti, pradėsim mokytis naujos kalbos ar sportuoti. Tradiciškai, sausį sporto klubai sulaukdavo daugiausiai naujų lankytojų. Kaip juokauja treneriai, šiuo laikotarpiu prie treniruoklių nusidriekia norinčių pasimankštinti eilutė. Tiesa, šie metai kiek kitokie. Įsisiautėjęs virusas pakoreagavo daugelio naujametes rezoliucijas.
Naujametis tikslas
Tuo tarpu britai, jau ne vienerius metus kviečia prisijungti prie kampanijos – kurios visiškai neįtakoja dabartinė pandeminė situacija. “Dry January” – tai 31 dienos iššūkis, populiariai dar vadinamas “atostogomis nuo alkoholio”. Įniciatyvą prieš daugiau nei septynerius metus užkūrė labdaros organizacija – “Alcohol Concern”. Bet viskas prasidėjo nuo Emily Robinson, moters, kuri išsikėlė, galima sakyti, vieną iš savo naujamečių rezoliucijų – vasarį įveikti pusmaratonį.
Ji nebuvo didelė bėgimo fanė, bet, kaip sakoma, juk nekeli tikslų, kuriuos galėtum lengvai įgyvendinti… Kad būtų lengviau treniruotis, nusprendė sausio mėnesį atsisakyti alkoholio. Pirmi įspūdžiai – neteko svorio, geriau miegojo ir jautėsi lyg jos kūne atsirado daugiau energijos įveikti pusmaratonį. Tiesa, nutiko ir dar kai kas. Tarp draugų ir pažįstamų, ir net nepažįstamų žmonių kilo didelis susidomėjimas ir tai privertė susimąstyti ar būtų įmanoma šią idėją panaudoti plačiau.
Po metų, Emily prisijungė prie iniciatyvos Alcohol Change UK ir tapo šios organizacijos vadove. Ir nors neketino dalyvauti maratone, nusprendė ir vėl sausį išeiti “atostogų nuo alkoholio”. Tai nebuvo susiję su jos darbu, tačiau augantis besidominčių ratas, apie tokias atostogas, įžiebė mintį pradėti kampaniją “Dry January”. Kaip sako Emily jų organizacija nėra abstinentai, ar alkoholio priešininkai. Tiesiog ieško būtų kaip būtų galima padėti tiems, kam alkoholis tampa neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi. Kampanijos tikslas be gąsdinimų, sukurti smagų iššūkį visuomenei, po šventinio gruodžio maratono, kai dažnai alkoholio išgeriam gal ir gerokai daugiau nei norėtųsi.
Kampanija plinta
2013 metais prie kampanijos prisijungė 4000 britų. Prasidėjusi nuo vienos moters iniciatyvos, ji tapo britų visuomenės sveikatos mažinant alkoholio vartojimą strategijos dalimi. Pernai prie kampanijos prisijungė daugiau nei keturi milijonai salos gyventojų.
Įdomus faktas, kad viena pirmųjų “Dry January” iniciatyvų užgimė Suomijoje, 1942 metais. Karo metu tokią iniciatyvą sugalvojo suomių vyriausybė. Prieš šešioliką metų ją atgaivino visuomeninės organizacijos ir per pastaruosius septynerius metus ši kampanija sulaukia vis didesnio suomių susidomėjimo. Yra net tikinančių, jog Tipaton Tammikuu (Dry January suomiškai) keičia net šių šiauriečių alkoholio vartojimo kultūrą.
Žmonės kalba, kad itin sparčiai sauso sausio iniciatyva išplito JAV. Čia barai rengia specialius nealkoholinius kokteilių vakarėlius, viešbučiai sausio mėnesį siūlo nemokamai vaišintis nealkoholiniais gėrimais ar net rengia nealkoholinių kokteilių festivalius. Pernai “Dry January” idėja buvo paskleista ir Prancūzijoje. Mintį palaikė šalies prezidentas Emmanuel Macron. Tačiau buvo nemažai žymių šios kampanijos kritikų ir idėjos nepalaikytojų dėl to, kad “tai atėjo iš anglų…” Šiemet “Dry January” startavo ir Šveicarijoje su šūkiu: “WASSERTRINKER FLIRTEN FLINKER.”
Dry January arba dar kitaip Dryanuary populiarėja įvairiuose pasaulio kampeliuose. Gal pabandom ir mes? Kad nebūtų labai labai sausa, štai ką siūlom:
-
Tori “Vurts – apple juice, blueberries and lavender”€3,69
-
Tori “Vurts – apple juice, strawberries and hibiscus”€3,69
-
Nudist drinks “Rabarbra null”€10,99
-
Nudist drinks “Princessa null”€9,99
-
Nudist drinks “Intoku Pomegranate & Rosemary”€4,20
-
Nudist drinks “Intoku Blackberry & Lavender”€4,20
-
Nudist drinks “Intoku Peach & Lemon”€4,20
Skanaus!